Det talas om att Iphone redan har revolutionerat våra liv på många sätt, men frågan är om inte ett av de viktigaste sätten är genom att den möjliggör många olika typer av e-handel. Det kan dels handla om att genom t.ex. Facebook Deals bedriva kampanjer som ska locka kunder till företaget, men det kan också handla om mer traditionell e-handel, fast i en mobil enhet med liten skärm.
Facebook Deals
De flesta har redan kommit i kontakt med Facebook Places, som låter människor ”checka in” på olika platser. Man kan ha olika uppfattning om huruvida det är så kul att ständigt få veta var olika människor befinner sig, framför allt när hela feeden fylls av sådana upplysningar, men det kan ha sina fördelar. En av fördelarna kommer med den utbyggda, kommersiella versionen av tjänsten, Facebook-Check-in-Deals. Denna tjänst gör att en kund får rabatt i en affär genom att checka in i affären med sin mobiltelefon. Check-in-Deals lanserades i Sverige i april i år, och bland de första att använda sig av den var Stadium, Statoil och McDonalds. Företagens erbjudanden varierade, från 20 % rabatt på skor till en gratis kaffe.
E-handel i mobilen
Vi gör allt fler av våra inköp på nätet, vare sig det gäller kläder eller matvaror. Samtidigt surfar vi alltmer i våra mobiltelefoner. För den som vill bli framgångsrik inom e-handel gäller det därför att erbjuda en webbshop som är lättanvänd för mobila surfare. Ett sätt att lyckas med detta är att utveckla en egen app som kan laddas ned till telefonen.
E-handel och Iphone
Det talas om att Iphone redan har revolutionerat våra liv på många sätt, men frågan är om inte ett av de viktigaste sätten är genom att den möjliggör många olika typer av e-handel. Det kan dels handla om att genom t.ex. Facebook Deals bedriva kampanjer som ska locka kunder till företaget, men det kan också handla om mer traditionell e-handel, fast i en mobil enhet med liten skärm.
Facebook Deals
De flesta har redan kommit i kontakt med Facebook Places, som låter människor ”checka in” på olika platser. Man kan ha olika uppfattning om huruvida det är så kul att ständigt få veta var olika människor befinner sig, framför allt när hela feeden fylls av sådana upplysningar, men det kan ha sina fördelar. En av fördelarna kommer med den utbyggda, kommersiella versionen av tjänsten, Facebook-Check-in-Deals. Denna tjänst gör att en kund får rabatt i en affär genom att checka in i affären med sin mobiltelefon. Check-in-Deals lanserades i Sverige i april i år, och bland de första att använda sig av den var Stadium, Statoil och McDonalds. Företagens erbjudanden varierade, från 20 % rabatt på skor till en gratis kaffe.
E-handel i mobilen
Vi gör allt fler av våra inköp på nätet, vare sig det gäller kläder eller matvaror. Samtidigt surfar vi alltmer i våra mobiltelefoner. För den som vill bli framgångsrik inom e-handel gäller det därför att erbjuda en webbshop som är lättanvänd för mobila surfare. Ett sätt att lyckas med detta är att utveckla en egen app som kan laddas ned till telefonen.